=== Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ!!!
=== Του Μεχμέτ ΙΜΑΜ

  === Κυρίες και Κύριοι,
=== Πριν δέκα ημέρες, τα ΜΜΕ της χώρας μας, όπως και της γείτονος χώρας της Τουρκίας έκαναν την γνωστή δήλωση και ανακοίνωση του πρωθυπουργού της Τουρκίας, ενώποιον των G20 και συγγεκριμένα, κυρίως προς στον αμερικανό πρόεδρο Μπάρακ Ομπάμα κατά την κοινή παρουσία τους στην Σεούλ. Ο μίστερ Ερδογάν ανακοίνωσε : «την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης», αλλά για εμένα δεν ήταν τίποτα, πέραν απο την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Προκειμένου να πάρει τα εύσημα όπως πάντα. Διότι, τώρα τελευταία ότι λέει, να ξέρετε όλο το αντίθετο γίνεται και οι ενέργειες του είναι κατά την εντολή, που παίρνει απο τις ΗΠΑ. Γιατί εαν ήταν ο ισχυρός πρωθυπουργός ενός κράτους δικαίου και η περιφερειακή δύναμη στην ευρύτερη περιοχή, δεν θα έπαιρνε εντολές απο τους ιμπεριαλιστές και τους σιωνιστές. Αλλά, υπάρχει και κάτι άλλο, που το ξεχνάμε τελευταια!!! Το βαθύ κράτος, το βαθύ έθνος, ο βαθύς λαός, το βαθύ σύστημα,…κ.α. Όπου υπάρχει η λέξη «βαθύ» στις χώρες αυτές, είναι πολύ δύσκολο να αποκαταστήσουν τη δημοκρατία. Επομένως, η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης δεν πρόκειται να γίνει, με ότι αυτό συνεπάγεται!!!

 === Όμως, για να σας διευκολύνω στο θέμα της νοοτροπίας και της διοίκησης που έχουμε να κάνουμε πέραν απο τις εμπειρίες που έχω, διότι έχω ζήσει στην γείτονα χώρα, αλλά θα πάμε πολύ πίσω στις 19 Σεπτεμβρίου 1930, ο Τούρκος Υπουργός Δικαιοσύνης, Μαχμούτ Εσάτ Μποσκούρτ, δήλωσε στην ανοιχτή συγκέντρωση στην πόλη Οντεμίς: «Ο Τούρκος είναι ο μοναδικός αφέντης αυτής της χώρας [Τουρκίας]. Όσοι δεν έχουν το καθαρό αίμα της τουρκικής φυλής, έχουν μόνο ένα δικαίωμα: να γίνουν υπηρέτες και δούλοι.» – Η δήλωση αυτή δημοσιεύτηκε την ίδια ημέρα από την τουρκική εφημερίδα Μιλλιέτ (Milliet). Επομένως, σε ότι αφορά την διαφορετικότητα στην χώρα αυτή, ακόμα και να είναι Μουσουλμάνος κάποιος, εάν δεν είναι Τούρκος, δεν έχει στον Ηλιο μοίρα. Αυτή η ίδια πολιτική ισχύει στην γείτονα, αλλά και στην Ελληνική Θράκη. Όσοι έχουν ανακατευτεί στα πολιτικά δρώμενα στην Θράκη και δεν είναι Τουρκογενείς, είμαι σίγουρος ότι αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα και ας είναι στην Ελληνική επικράτεια.

 === Ως πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Συμπαραστάσεως των Μουσουλμάνων στην Ελλάδα, «Η Φιλότητα», πρίν απο μία δεκαετία, είχα γράψει ένα κείμενο και το είχα δημοσιεύση στην ιστοσελίδα «Η Φιλότητα», αλλά μετά απο παρεμβολές εισβολέων (Χάκερ) δεν καταστράφηκε μόνο η ιστοσελίδα μας, αλλά και το κομπιούτερ μου, με αποτέλεσμα να χαθούν πολλά αρχεία μας. Τότε είχα γράψει « … εάν δεν γίνει κάποια παραχώρηση στους Μουσουλμάνους στην Ελληνική Θράκη, η Τουρκία δεν πρόκειται να ανοίξη την Θεολογική Σχολή της Χάλκης…». Επειδή, ήξερα και γνώριζα τις Τουρκικές αξιώσεις και το Ανατολίτικο παζάρι. Μετά απο δέκα χρόνια ο Εγκεμέν Μπαγίς το 2010 είπε: «Ελπίζουμε να λυθούν τα προβλήματα και των μουσουλμάνων Τούρκων αδελφών μας που ζουν στην Ελλάδα και των Ορθόδοξων πολιτών μας που ζουν στην Τουρκία» και προχθές πάλι τα ίδια ακούσαμε. Όμως, τότε είχα εισπράξει τις πιο χυδαίες βρισιές από τους πατριδοκάπηλους σ’ αυτό το τόπο. Ήταν εκείνοι που με θεώρησαν ανθέλληνα και πράκτορα των Τούρκων. Γιατί έγραψα την αλήθεια και δεν ήθελα να είμαι υποκριτής, αλλά ούτε να χαιδευω τα αυτιά του συμπολίτη μου.

 === Αυτά που δεν είχα επισημάνει τότε, αλλά και αυτά που δεν είχα γράψει, είναι καιρός να δούν το φώς της δημοσιότητας. Διότι, αυτά που γράφονται γύρω απο την Θεολογική Σχολή της Χάλκης στον Ελληνικό τύπο, δεν θα πω ότι δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, αλλά δεν είναι το «θέμα» αυτό, έτσι όπως τυπώνεται στα ΜΜΕ.
Ώστε, για το θέμα του Ελληνισμού της Πόλης δεν έμεινε τίποτα να πούμε, διότι μέσα απο τις συμπληγάδες που πέρασε με το πέρασμα του χρόνου δέν έμεινε σχεδόν τίποτα…. Εδώ μπορούμε να μιλάμε για τους Χριστιανούς Ορθόδοξους ή την Εκκλησία της Ανατολής. Για την υπεράσπιση της Ορθόδοξης πίστης στην Ανατολή και παγκοσμίως, τον ρόλο τον έχει ο Πατριάρχης της Πόλης. Συγκεκριμένα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος το 1991 είπε: «…Το Οικουμενικό Πατριαρχείο πρέπει να αποκτήσει τα δικά του μέσα καλλιέργειας και προβολής της Ορθοδόξου θεολογίας. Εντός των πλαισίων τούτων θα επιδιώξουμε την απόκτηση της αδείας των εφ’ ημάς τεταγμένων κρατικών αρχών προς επαναλειτουργίαν της περιπίστου Τροφού κατά Χάλκην Ιεράς Θεολογικής Σχολής, της αναγκασθείσης ίνα αναστείλη την λειτουργίαν αυτής προ εικοσαετίας…» – Αυτά που είδαν το φώς της δημοσιοτητας, μας δείχνουν ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα. Ούτε η πολιτική του Πατριαρχείου άλλαξε, αλλά ούτε το Τουρκικό Κράτος τις μεθόδους του έχει αλλάξει. Με λίγα λόγια η βάση είναι αυτή και οτι σημαίνει αυτό;;;

Όσοι ασχολήθηκαν με τα θέματα των Μειονοτήτων στις δύο χώρες, είτε είναι εδώ, αλλά είτε είναι στην Πόλη, πρώτα το έχουν πληρώσει πνευματικά και μετά υλικά. Γενικά, θα έλεγε κανείς, ότι αυτό ισχύει για όλες τις μειονότητες του κόσμου. Όμως, στις δύο χώρες υπερβαίνει κάθε όριο. Εάν γράψεις κάτι που πονάει, αμέσως σε παίρνει η «μπάλα». Αλλά! κάποιος πρέπει να τα γράψει κάποτε λέμε και έτσι μας παίρνει ο αέρας και μας σηκώνει!!!

Σήμερα, στα ΜΜΕ της χώρας μας βλέπουμε και διαβάζουμε, ότι παραδοσιακά η γείτονα χώρα θέτει «θέμα αμοιβαιότητας» για να ξαναλειτουργήσει η Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Δεν πέρασε ούτε μια εβδομάδα, εμμέσως αυτό το έπραξε και ο υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Εγκεμέν Μπαγίς, ωστόσο πιο ξεκάθαρος εμφανίστηκε ο τούρκος ΥΠ/ΕΞ Αχμέτ Νταβούτογλου στην συνάντησή του με την Αμερικανίδα ΥΠ/ΕΞ την Χίλαρι Κλίντον.

Επίσης, σε μία απο τις εκθέσεις του ΥΠ/ΕΞ της γείτονας χώρας, συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής: «Με βάση τη συμφωνία που υπήρξε το 1953 μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας, είχε αποφασιστεί η αποστολή 25 εκπαιδευτικών από την Τουρκία στη Δυτική Θράκη κι από την Ελλάδα στην Κωνσταντινούπολη. Το 1955, ο αριθμός αυτός ανήλθε στους 35. Ωστόσο η Ελλάδα στη συνέχεια άρχισε να δίνει θεώρηση μόνο σε 16 Τούρκους εκπαιδευτικούς. Εμποδίστηκε με αυτό τον τρόπο το δικαίωμα εκπαίδευσης της τουρκικής μειονότητας. Η Ελλάδα, μέλος της ΕΕ, αρνείται να κάνει τακτική οικονομική βοήθεια προς τα τουρκικά σχολεία στη Δυτική Θράκη, από τον κρατικό προϋπολογισμό……» – Με λίγα λόγια, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη πολιτική της Τουρκίας. Πέραν απο αυτό υπάρχει και «αλάτι» στο θέμα των σχολείων. Αυτοί που «δεν θέλουν» τα λεφτά ή «μπλόκαραν» τα λεφτά ήταν οι μειονοτικοί διαχειριστές, διότι με το θέμα αυτό, έχω ασχοληθεί προσωπικά. Φυσικά, είχαν τους λόγους τους, αλλά όχι και να κατηγορείται η Ελλάδα, ότι δέν ενισχύει οικονομικά τα μειονοτικά σχολεία στη Θράκη. Στο κάτω – κάτω της γραφής, δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα, διότι τα Μειονοτικά Σχολεία δεν ανήκουν στο Ελληνικό δημόσιο, όπως και στο Τουρκικό Δημόσιο. Αυτό το έμαθα, όταν ασχολήθηκα μ’ αυτό το θέμα μεταξύ το 1993-1996. Όσο περίεργο και εάν μας φαίνεται τά σχολεία της Μειονότητας στην Θράκη, ανήκουν στην Μειονότητα και για να λέμε την αλήθεια δεν το γνώριζα. Για να γίνει το νέο δημοτικό σχολείο στον Κένταυρο – Ξάνθης, είχα φτάσει μέχρι το πρωθυπουργικό γραφείο. Έτσι βρέθηκε λύση στο πρόβλημα και έφυγαν απο το αχούρι τα παιδιά!!!

Σύμφωνα με τα Τουρκικά ΜΜΕ, η επικεφαλής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ «εξέφρασε την ικανοποίησή της» για τα βήματα τα οποία έχει πραγματοποιήσει η ιμπεριαλιστική κυβέρνηση του Ερντογάν στο ζήτημα «των θρησκευτικών ελευθεριών» στην Τουρκία. Στο πλαίσιο αυτό, έθεσε ευθέως το θέμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, προς τον Νταβούτογλου ότι αναμένει την επαναλειτουργία της, κάτι που είχε ανακοινώσει ο σιωνιστής πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στη Σεούλ της Κορέας, στο περιθώριο της συνόδου του G20 για τα πυρηνικά.

Ώμως, η απάντηση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών ήταν άμεση, ούτε λίγο, αλλά ούτε πολύ αρνητική. Γιατί;; Αυτά που ειπώθηκαν ότι «η Άγκυρα εργάζεται μεν επί του ζητήματος αυτού…», δηλαδή είναι τόσο δύσκολο το θέμα και θέλει πολλή δουλειά, όταν σήμερα στην Τουρκία υπάρχουν 6700 περίπου θεολογικές σχολές. Ποιόν νομίζουν ότι κοροιδευουν αυτοί οι ιμπεριαλιστές της Άγκυρας; Σίγουρα τον εαυτό τους και όχι εμάς που ζούμε την πραγματικότητα. Με λίγα λόγια «Ο κόσμος το έχει τύμπανο και αυτοί κρυφό καμάρι» που λέμε.
Το θέμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, η Τουρκία το εκμεταλλευεται στο μέτρον «Άριστον» που λέμε. Μιλάμε για μία πολιτική εξέχουσα και «μπράβο» στους Τούρκους. Όμως, αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε ως απλοι άνθρωποι, ότι η Θεολογική Σχολή της Χάλκης είναι η «Αρχή» και το «Τέλος» της ηγεμονίας των Τούρκων στους Χριστιανούς της Τουρκίας.

Επίσης, το Πατριαρχείο χάνει την ηγεμονία του στους Χριστιανούς της Τουρκίας και στον Ορθόδοξο κόσμο, εάν δεν το πετύχει θα πάψει να υφίσταται. Σήμερα, η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης είναι επιτακτική και αναγκαία όσο ποτέ. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο στις συναντήσεις που είχε με εκπροσώπους των Αρχών της Τουρκίας έκανε συγκεκριμένες προτάσεις, αλλά περιμένει τη σχετική άδεια απο το 1991. Κουράγιο, δύναμη, υπομονή και χαράς στην επιμονή Του. Ο Πατριάρχης τοποθετείται με στοιχεία και αντικειμενικότητα στο πρόβλημα, σημειώνει τις γενικότερες εκπαιδευτικές απαιτήσεις της Ομογένειάς μας και καταλήγει τονίζοντας ότι ο χαρακτήρας της Θεολογικής Σχολής, ως Σχολή Ορθοδόξων και όχι μόνο των Ελλήνων της Πόλης…. Η υπο διαμόρφωση αυτής της κατάστασης στην Θεολογική Σχολή, ενδέχεται να διαμορφώσει άλλη κατάσταση μέσα στην Τουρκία. Σήμερα, σε μία δημοκρατική χώρα, δεν μπορείς να εμποδίζεις τον πολίτη σου σε θέματα θρησκείας. Εφόσον, λές και κόπτεσε ότι είσαι χώρα «δημοκρατική». Όμως, όταν τίθεται θέμα Θεολογικής Σχολής Χάλκης γιατί μπλέκονται τα πράγματα; Δεν ξέρω τι πιστευετε εσείς; Αλλά, εγώ ως απλός πολίτης πιστευω, ότι η Θεολογική Σχολή της Χάλκης είναι η «ασπίδα» σ’ αυτά που μετέπειτα θα ακολουθήσουν. Τι είναι αυτά και φοβάται η ιμπεριαλιστική Κυβερνηση της Τουρκίας και το Τουρκικό Κράτος; Μήπως, οι ιμπεριαλιστές δεν τις δίνουν εγγύηση; Κατ’εμε αυτό πρέπει να είναι!… Επίσης, μη μου πείτε, ότι αυτό δεν θα δώσει ζωντάνια στον Ελληνισμό μέσα απο τους άλλους Χριστιανούς στην Τουρκία; Πολλές φορές, όταν συζητάμε για τον Ελληνσιμό στην Τουρκία, μιλάμε μόνο για δυόμιση χιλιάδες ψυχές. Όμως, δεν είναι έτσι τα πράγματα, όπως φαίνονται; Οι Χριστιανοί της Τουρκίας, δεν είναι τόσοι και το γνωρίζετε καλύτερα απο εμένα. Ορισμένοι γιατί επιμένουν; Η απογραφή – καταγραφή που έγινε επι εποχής του Αντνάν Μεντερές, άλλαξε τα δεδομένα στην γείτονα χώρα. Διότι, είτε ήταν Μουσουλμάνοι είτε όχι, καταγράφτηκαν στην «πίστη» ως Ισλάμ οι άνθρωποι. Προκειμένου να αποφύγουν τους φόρους, αλλά σήμερα δεν ξέρουν ποιος είναι Αλεβίτης, Γιεζίντις, Σουννίτης, Χριστιανός,… απο θρησκευτικής πλευράς και απο εθνικής πλευράς πάλι το ίδιο πρόβλημα υπάρχει. Το «Τουρκ – Ισλάμ» απ’ ότι φαίνεται οδευει πρός το τέλος του. Στην σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης και της Νεας Τάξης πραγμάτων, αυτό είναι ένα σοβαρότερο πρόβλημα για τις χώρες. Δεν είναι τυχαίο, που ο Ερδογάν και οι αξιωματικοί του ζητούν συγνώμη απο τους ανθρώπους που δεν δέχτηκαν τον εκβιασμό και που κατέφυγαν στο εξωτερικό. Μόλις πρόσφατα, που βρέθηκαν στην Γερμανία οι αξιωματικοι της κυβερνησης Ερδογάν, όπως και ο Ιδιος, κάλεσαν τους Χριστιανούς να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη τους. Γιατί;

Επίσης, πρίν απο δύο χρόνια πέρασε με ψιλά γράμματα το θέμα του «οικουμενισμού» του Πατριαρχείο. Δηλαδή, είναι θέμα που θα τεθεί μετά την Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Το θέμα εδώ, δεν είναι εάν ο Πατριάρχης είναι οικουμενικός η δέν είναι; Αυτά όποιος τα λέει και τα γράφει κρύβει την πραγματικότητα απο τους δύο λαούς. Το θέμα της «οικουμενικότητας» του πατριάρχη επι της ουσίας έχει λυθεί πιά! Η δήλωση του εκπροσώπου της Αμερικανικής πρεσβείας στην Αγκυρα Τζόζεφ Πένινγκτον στη «Φωνή της Αμερικής: «Πάντα αναγνωρίζουμε τον Πατριάρχη ως οικουμενικό. Δεν έχει αλλάξει τίποτα….. .». Είναι πραγματικότητα ότι η σημερινή ιμπεριαλιστική κυβερνηση της Τουρκίας το έχει υιοθετήσει και το έχει χωνέψει πιά! Αλλιώς, αυτές οι αγκαλιές γιατί να υπάρχουν μεταξύ του Ερντογάν και του Πατριάρχη; Φυσικά, εδώ υπάρχει «φάκα & ψωμί» σ’ αυτό το πράγμα, αλλά δεν μπορούσε η Τουρκία να κάνει και αλλιώς.

Απο την άλλη πλευρά, εάν δείτε ένα «στάτους» του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τύπου «Βατικανού» στην Ιστανμπούλ της Τουρκίας, μην σας φανεί περίεργο ή ότι δεν σας ενημερώσαμε. Γιατί, πρέπει να γίνει αυτό; Επειδή, πρέπει να υπάρχει ένα «Κέντρο Αποφάσεων» για τους Χριστιανούς Ορθόδοξους ανα τον Κόσμο και σε δεύτερη φάση, έχει να κάνει με την παγκοσμιοποίηση, του καπιταλισμού και του ιμπεριαλισμού. Δεν είναι τυχαίο, το Τουρκικό τηλεοπτικό κανάλι CNN Turk είχε αποκαλύψει ότι στο προσχέδιο της νέας μορφής του δόγματος ασφαλείας, αναφέρεται ότι «πρέπει να εμποδιστούν η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής και οι προσπάθειες για αλλαγή του καθεστώτος του Πατριαρχείου», όπως και ο Αρμόδιος του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε: ότι «στο δόγμα που ισχύει μέχρι τώρα το ζήτημα της Θεολογικής Σχολής αναφέρεται μεταξύ των απειλών». Με λίγα λόγια, «Το Ανατολικό Βατικανό» φοβάται η Άγκυρα ή την Άγκυρα! Η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, με βάση την Νέα Τάξη Πράγματων πρέπει να λειτουργήσει, προκειμένου να δημιουργηθεί το «Ανατολικό Βατικανό», αλλιώς θα χαθεί ο Ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης, Επομένως, με ποιά αιτιολογία και κριτήρια τίθεται το θέμα της αμοιβεβαιότητας; Τι κρύβουν οι κύριοι αυτοί, που συζητάνε για τις μειονότητες απο τους δύο λαούς; Τι μυστικό μπορεί να είναι αυτό, να μην το γνωρίζει ο κυρίαρχος λαός μίας χώρας; Γιατί λέτε να αντιδρούν τον τελευταίο καιρό οι φασιστικές, οι σοβενιστικές ομάδες στην γείτονα χώρα εναντίον του Πατριάρχειου; Αυτές τις ερωτήσεις μπορούμε να τις πολλαπλασιάσουμε.

Το Τουρκικό ΥΠ/ΕΞ, όταν έλεγε: «… και η Αθήνα θα πρέπει επίσης να διευθετήσει θέματα που άπτονται της διατήρησης των δικαιωμάτων της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη», ήταν μόνο υποκριτής και τίποτε περισσότερο. Αλλιώς, ας με διεψεύσει το ΥΠ/ΕΞ της Τουρκίας. Η πραγματική αλήθεια είναι, ότι η πολιτική αυτή των δύο χωρών πουλάει. Πότε υπέρ του ενός και πότε υπέρ του άλλου! Η ουσία όμως, ήταν τραγική για τις δύο μειονότητες εδώ και ένα αιώνα περίπου. Άσε (!) που η Τουρκία καταστρατήγησε κάθε συμφωνία που είχε γίνει μεταξύ των δύο χωρών, όπως και τις διεθνεις συμφωνίες τις έχει γράψει στα παλιά παπούτσια της! Αυτό δεν ισχύει μόνο απέναντι στα κράτη, αλλά και στον ίδιο τόν Λαό της Τουρκίας, τις εθνότητες της Τουρκίας και τις Τουρκικές Μειονότητες. Η αντίδραση της Τουρκικής Ομοσπονδίας Ρούμελης & Βαλκανίων κατά τις πολιτικές επιλογές του ΑΚΡ και του Ερδογάν δεν ήταν τυχαία, μέχρι που τους κάλεσε σε συνάντηση το κυβερνόν κόμμα. Γιατί;;

Ορισμένοι, που παρακολουθούν τις εξελίξεις στις δύο χώρες, υποθέτουν «την εκλογή και όχι τον διορισμό των μουφτήδων» σε Ξάνθη και Κομοτηνή καθώς και «εκπαιδευτικά ζητήματα» που αφορούν την Μειονότητα. Το θέμα των Μουφτήδων στην Ελλάδα, πρέπει να αλλάξει ριζικά, αλλά προς ώφελος των Ελλήνων Μουσουλμάνων πολιτών. Διότι, οι συνθήκες έχουν αλλάξει και ως Μουσουλμάνοι χρειαζόμαστε τους φορείς εκεί που κατοικούμε και όχι κάθε φορά να τρέχουμε για μια υπόθεση στην Θράκη. Αυτό το θέμα, δεν είναι εξωτερικό ζήτημα της Ελλάδας, αλλά είναι εσωτερικό, διοικητικό, που χρειάζεται τόλμη. Όμως, αυτά που δρομολογούνται απο τις ηγεσίες των δύο χωρών, δεν μας βρίσκουν εμάς σύμφωνους. Η λύση είναι πολύ μακριά και δεν έχει να κάνει με την πραγματικότητα. Επίσης, αυτοί που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά, δεν έχουν ιδέα και τα τελεσμένα που θα προκύψουν αυριο. Φοβάμαι ότι θα τα πληρώσουμε πολύ ακριβά. Σήμερα, εάν στην Θράκη είναι περίπου 150.000 οι Μουσουλμάνοι, στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι πενταπλάσιοι. Επομένως, δεν μπορεί να γίνει απο την φύση του, αυτό που ζητάει η κάθε Τουρκία και ακολουθούμε εμείς. Διότι, οι υπόλοιποι Μουσουλμάνοι δεν έχουν να κάνουν με την μειονότητα της Θράκης. Όμως, όταν απευθύνονται οι αλλοδαποί Μουσουλμάνοι στους Μουφτήδες της Μειονότητας, γίνεται η άμεση αναγνώριση τους!!! Άσχετα το τι λέει η Συνθήκη της Λωζάνης, πέρι των δύο μειονοτήτων; Ακόμα και εγώ που προέρχομαι απο την Μειονότητα είμαι εναντίον και αλλεργικός στην λέξη «Μειονότητα». Την «πινακίδα» αυτή δεν την θέλω για εμένα, δεν θα υποθηκεύσω το μέλλον των παιδιών μου και την χαρίζω σ’ αυτούς που συζητάνε «για εμένα, χωρίς εμένα» και εν αγνοία μου. Μα είμαστε ή είναι σοβαροι;;; Απο την στιγμή που υπάρχει ολόκληρη η «πίτα», γιατί να διαλέξει κανείς ένα «κομμάτι» της;;; Αυτά που έζησαν οι γονείς μας και εμείς, δεν θέλουμε να είναι η διαθήκη μας στα παιδιά μας; Σ’ αυτόν τον τόπο γιατί να μην είμαστε του κοινωνικού συνόλου και να είμαστε μέσα στην γκετοποίηση, στην περιθεριοποίηση και να θέλουμε ένταξη, λές και είμαστε βάρβαροι. Κάτω υπο αυτές τις συνθήκες που δρομολογούνται οι δήθεν λύσεις και εάν υλοποιηθούν αυτά κάποτε, μόνο λύσεις δεν θα είναι πιά!!!

Επίσης, ενα θέμα που τελευταία απασχολει τις δύο χώρες είναι η Παιδεία στην Μειονότητα. Καταρχήν, η Μειονότητα δεν είναι ομοιογενής και είναι εταιρογενής. Η παιδεία σε όλο τον κόσμο είναι ίδια. Το μόνο που αλλάζει είναι η ιστορία των λαών, τα θρησκευτικά και η γλώσσα τους. Αυτό που θέλουν να επιβάλλουν στην Θράκη, δεν είναι «βάρβαρο» για μία άλλη μερίδα άνθρωπων, απο το σύνολο του Μουσουλμανικού στοιχείου; Γιατί να δεχτώ τα Τουρκικά ως δεύτερη γλώσσα και όχι τα Αγγλικά ή καποια άλλη γλώσσα. Ως χώρα η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε όλα αυτά, που δρομολογούνται τον τελευταίο καιρό και με την οικονομική κρίση που ζούμε. Αλλά, ούτε κάτι τέτοιο εφαρμόζεται σε άλλη χώρα της Ευρώπης. Αυτοί που θέλουν τα δικά τους, ας τα κάνουν μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας, εάν δεν υπάρχουν νόμοι, τι δουλειά έχει το Ελληνικό Κοινοβούλιο; Κανένας, δεν τους είπε μην τα κάνετε ή μην εκπαιδευετε τα παιδιά σας. Όμως, ως χώρα, λόγω των θρησκευτικών που αναγκάζουμε κάθε Ελληνομουσουλμάνο να μαθαίνει τα Τουρκικά και τα Αραβικά είναι εγκλημα σε βαρος του τόπου. Στην Χώρα αυτή υπάρχουμε και εμείς οι Μουσουλμάνοι. Για να μάθουμε πέντε πράγματα για το πιστευω μας, δε χρειάζεται να πάω να μάθω τα Τουρκικά και τα Αραβικά. Πρέπει να υπάρχουν κατηχητικά βιβλία Ελληνόγλωσσα για το Ισλάμ. Γιατί να μην διδάσκεται στα Ελληνικά το Ισλάμ και διδάσκεται σε όλες τις άλλες γλώσσες; Δεν το καταλαβαίνω!!! Αυτό είναι υποχρέωση μας και πρέπει να το κάνουμε. Δεν γίνεται το «Άλλο» Ελληνοπουλο να το βάζουμε να μαθαίνει τα Αραβικά και τα Τουρκικά προκειμένου να μάθει πέντε πράγματα γι’ αυτό που είναι; Μια σοβαρή χώρα, αυτό πρέπει να το κάνει. H Γερμανία, μετά απο μισό αιώνα κατάλαβε το λάθος της και σήμερα τα θρησκευτικά των αλλοδαπών διδάσκονται στην Γερμανική γλώσσα. Εδώ υπάρχουν Έλληνες Μουσουλμάνοι δεν είναι αλλοδαποι, αλλά είναι γέννημα-θρέμμα της Ελλάδας. Έστω και μετά απο εκατό χρόνια, είναι κάτι που πρέπει να γίνει άμεσα.

Ώστε γι’ αυτά που βλέπουν το φώς της δημοσιότητας στην γείτονα χώρα για τις επισημάνσεις των Τουρκων αξιωματούχων, ότι «η Ελλάδα θα μπορούσε να επισπεύσει την αλλαγή στην Τουρκία,…» και η απάντηση απο την ΥΠ/ΕΞ της αμερικανικής διπλωματίας ήταν, ότι «υπάρχουν ενδείξεις και αναμενόμενες θετικές εξελίξεις στην Ελλάδα», χωρίς όμως να μπεί σε λεπτομέρειες. Οι λεπτομέριες των ΗΠΑ είναι γνωστές! Σε λίγο καιρό θα τρέχουμε και δεν θα προλαβαίνουμε. Ευτυχώς, για την ώρα είναι αλλού και είμαστε δεκανίκι τους.

Σύμφωνα μετά παραπάνω, καλό θα είναι να ξεχάσουμε την αναγγελία που έκανε ο Ερντογάν στην Σεούλ, για επαναλειτουργία της Χάλκης. Όσοι ασχολούνται με τα θέματα των δύο χωρών, ίσως θυμούνται την δεσμευση των Τούρκων. Τα τελευταία 15 χρόνια, «το θέμα της Σχολής» εμφανίζεται σε όλες τις εκθέσεις για τις θρησκευτικές ελευθερίες, ενώ τρείς Αμερικανοί πρόεδροι ο Τζώρτζ Μπους, ο Μπιλ Κλίντον και ο Τζώρτζ Ο. Μπους, θέτουν το θέμα ευθέως, σε κάθε ευκαιρία συναντησης τους με τους προέδρους και τους πρωθυπουργούς της Τουρκίας να εγγυηθούν την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Κάτι τέτοιο θα είναι και τώρα… . Εχε για καυμένε κόσμε!

Το σημαντικότερον είναι, ότι φαίνεται στην απάντηση της Αμερικανίδας ΥΠΕΞ ότι η Τουρκική διπλωματία έχει καταφέρει να πείσει τους Αμερικάνους, ότι το θέμα των μειονοτήτων χαίρει το σεβασμό, είναι μέσα στα πλαίσια του διεθνούς δικαίου, είναι ένα διμερές Ελληνοτουρκικό ζήτημα και πρέπει να είναι μέσα στα πλαίσια της αμοιβαιότητας.

Το τελευταίο καιρό, βλέπουμε τις κινήσεις των πολιτικών μας και είναι γεγονός ότι η Ελληνική πλευρά είναι έτοιμη να αλλάξει το «καθεστώς» των μουφτήδων στην Θράκη. Υπάρχει μια βούληση εκμέρους της Ελλάδας σε ότι αφορά το ζήτημα των Μουφτήδων, την εκπαίδευση, τα βακούφια, αλλά κάτω υπό αυτές τις συνθήκες που διαμορφώνονται, θα είναι δύσκολο να μην το πιστέψει κανείς. Σύμφωνα με την δήλωση του Τούρκου Υπουργού κ. Μπαγις « τα ταυτόχρονα βήματα στα οποία θα προβεί η Ελλάδα». Είναι θετικό αυτό, διότι για πρώτη φορά βλέπουμε το δάσος και όχι το δέντρο.

Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι σ’ αυτούς που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά. Η θέση της Ελλάδας σε ότι αφορά τους Έλληνες Μουσουλμάνους ή Έλληνες Πολίτες Μουσουλμάνους, να τους συνδέει με την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, υπό το καθεστώς «αμοιβαιότητας» με τη διεύρυνση των θρησκευτικών ελευθεριών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη, δεν είναι ρεαλιστικό και αποτελεί κυνδύνους για την ευρύτερη περιοχή της Οροσειράς της Ροδόπης. Με λίγα λόγια, η Ελλάδα να είναι η ίδια αιτία στην δημιουργία της Δημοκρατίας του Πιρίν. Αυτό θέλει η Νέα Τάξη Πραγμάτων για τα Βαλκάνια, να βγάλουμε τα μάτια μας μόνοι μας!

Μια Τουρκία με ισχυρότατη κυβέρνηση, προσκολλημένη στο Σουλτάνο Ομπάμα και του ιμπεριαλισμού, με ώριμο σχέδιο για τα Βαλκάνια, την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Ευρασίας, σε πολιτικό και οικονομικό, για την περαιτέρω αναβάθμιση του διεθνούς κύρους της χώρας της. Απο την αλλη πλευρά, μια Ελλάδα που ζει στην εξαθλίωση λόγω της οικονομικής κρίσης, οποιαδήποτε απόφαση για αλλαγή στάσης στο μειονοτικό, θα υπάρξουν επιπτώσεις στην Ελληνική Θράκη. Μία βόλτα στην Β. Θράκη εάν κάνετε θα δείτε τι σημαίνει ιμπεριαλισμός και τι σημαίνει καπιταλισμός, απο μία άλλη γείτονική χώρα;

Προκειμένου να διαχειριστεί μια επερχόμενη μειονοτική κρίση η Ελλάδα πρέπει να βρει λύση μέσα σε ένα Ευρωπαικό πλαίσιο, δηλαδή να ενταχθεί η Ελλάδα στο ευρωπαϊκό σύστημα προστασίας των μειονοτήτων, επικυρώνοντας τη Σύμβαση-πλαίσιο για την Προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης, κείμενο μειονοτικής προστασίας και όχι στο απαρχαιωμένο μοντέλο των διμερών σχέσεων που είναι γνωστό σε όλους μας.

Να δοθεί η δυνατότητα ενεργού συμμετοχής της μειονότητας στις υποθέσεις που την αφορούν, όπως εκπαίδευση, θρησκευτικές υποθέσεις – μουφτείες, διαχείριση βακουφίων. Κατάργηση της πρακτικής του διορισμού του μουφτή από τον νομάρχη. Η ανάπτυξη της Θράκης, που είναι από τις πιο καθυστερημένες περιφέρειες της Ευρώπης, οφείλει να γίνει προς όφελος όλων των πολιτών της περιοχής. Η διάσταση της ανάπτυξης, που βλέπουμε τον τελευταίο καιρό και που δρομολογείται δεν θα ωφελήσει το σύνολο του πληθυσμού της Ελληνικής Θράκης.

Ορισμένοι, που πιστευουν την ένταξη της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό σύστημα προστασίας των μειονοτήτων, θα φέρει την ευρωπαϊκή «εποπτεία» και έτσι η Τουρκία δεν θα έχει τον ρόλο «προστάτιδος» για τους «Αλλους» Ελληνες Πολίτες, λόγω της θρησκείας τους, είναι λάθος. Ήδη έχουμε προστάτιδες στην Θράκη, αλλά δεν θέλουμε τρίτους. Εδώ, θα έλεγα «στους δύο ο τρίτος δεν χωρά» που λέει και η παροιμία. Απο την άλλη πλευρά, η Ελλάδα πρέπει να εφαρμόσει πλήρως την ένταξη των Πομάκων στην Ελληνική κοινωνία και όχι να τους στέλνει στην αγκαλιά των Βουλγάρων και των Τούρκων. Μόνο έτσι οι εξτρεμιστές, οι ρουφιάνοι, οι διπλοπράκτορες και οι λογοδοσμένοι θα πάψουν να υπάρχουν μέσα στους «Αλλους» Έλληνες στην Θράκη. Η πρόταση μου, που έγινε το 1993 και στηρίχτηκε απο την τότε κυβέρνηση, για Ελληνόφωνη μειονοτική εκπαίδευση και η ποσόστωση που δόθηκε στους μαθητές στα Ελληνικά πανεπιστήμια είναι τα θετικά της σημερινής μειονοτικής πολιτικής. Σε λίγο καιρό, τα άλλα Ελληνόπουλα θα στεριώσουν και τα αρνητικά στοιχεία που υπάρχουν στην Μειονότητα, που τόσο μας εκθέτουν ενώπιον του Δικαστηρίου του Στρασβούργου και των λοιπών ελεγκτικών οργάνων του Συμβουλίου της Ευρώπης, θα είναι παρόντα. Σημειώνω, ότι δεν χρειάζονται διαπραγματεύσεις με την Τουρκία ή τους Ευρωπαίους για την επίλυση των προβλημάτων των Ελλήνων Μουσουλμάνων ή των πολιτών της χώρας μας, διότι πρόκειται για Έλληνες πολίτες. Σε μία ευνοούμενη πολιτεία και δημοκρατία πάντοτε υπάρχουν λύσεις, αρκεί να υπάρχει η βούληση της Διοικούσας Ομάδας.

Την απογοήτευσή του, που εξέφρασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος το 2004, γιατί κανένα από τα θέματα που απασχολούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν βρίσκει λύση παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις της τουρκικής κυβέρνησης, τότε είχε δηλώσει: «Είμαστε απογοητευμένοι. Δεν έχει λυθεί κανένα πρόβλημά μας, έχουμε περισσότερες επιθέσεις και στα πρόθυρα της λήψεως ημερομηνίας για την Ευρώπη. Εκφράζω το παράπονο και την απογοήτευση των χριστιανών και της Μητρός Εκκλησίας ( Τι λέει, των Χριστιανών, της Εκλησίας και δεν λέει των Ελλήνων της Πόλης. Δεν ήταν τυχαία η αντίδραση του εθνάρχη αειμνηστου Αρχιεπισκοπου Αθηνων & Πάσης Ελλάδας Μακαριώτατο Χριστόδουλο και τα προβλήματα που υπήρχαν μεταξύ τους). Είμαστε λυπημένοι πολύ και ως Πατριαρχείο και ως κοινότητα. Εκεί που περιμέναμε να τελειώσουν τα προβλήματά μας βγαίνουν όλο και νέα πράγματα» και ο Οικουμενικός Πατριάρχης απηύθυνε σαφείς ερωτήσεις ενώ διερωτήθηκε προς την Αγκυρα, την Αθήνα και τις Βρυξέλλες. «Γιατί δεν αντιμετωπίζονται τα ζητήματα που έχει περιγράψει η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Τουρκία και η τουρκική κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι θα αντιμετωπίσει». Και συνεχίζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης «Δεν μπορώ να το εξηγήσω αυτό ούτε στον εαυτό μου. Είμαι στεναχωρημένος και δεν το κρύβω, το λέω δημόσια» είπε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. «Ο (Τούρκος) υπουργός Παιδείας πέρυσι στις 30 Ιανουαρίου μάς είπε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μην επαναλειτουργήσει η Χάλκη. Αλλά τώρα μας λένε ότι είναι κίνδυνος για την ασφάλεια του κράτους». Εγώ, απο την άλλη πλευρά που βρίσκομαι, αφού είδα και έζησα αυτά, τις συμμερίζομαι πλήρως τις δηλώσεις του Οικομενικού Πατριάρχη και είμαι μαζί του. Όμως, με μία διαφορά μετά απ’ όλα αυτά. Δεν θέλω να είμαι Μειονοτικός ή να με αποκαλούν Μειονοτικό, ούτε επιθυμώ λύσεις που θα είμαι στην γκετοποίηση. Θέλω να είμαι μαζί με τους άλλους Ελληνες, ως ένας αλλόθρησκος, που αποτελει την διαφορετικότητα σ’ αυτό τον τόπο, αλλά να μην δέχομαι την διάκριση, να μην βρίζουν την άρρωστη μάνα μου, που ζει με καρκίνο εδώ και εικοσιπέντε χρόνια, να μην με βαφτίζουν εδώ «Τούρκο» και στην Τουρκία «Γιουνάν Γκιαβουρού», που δέν είμαι τίποτα απο τα δύο και να μην είμαι το μπαλάκι του «Πίνγ-Πόνγ» στο τραπέζι.

Επίσης, για την αγανάκτηση του Ηγούμενου της Εκκλησίας, όπως και την δικιά μας την απάντηση την δίνει ο Υπουργος της Τουρκίας σε μία προσφατη δηλωση του «Το γεγονός ότι οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας, τόσο ο κ. Καραμανλής, όσο και ο κ. Παπανδρέου, δεν έχουν προβεί στα αναγκαία βήματα, παρότι έχουν δώσει επανειλημμένως υποσχέσεις στον πρωθυπουργό μας, δείχνει το πού ακριβώς κολλάει το ζήτημα» λέει.

Στο περιθώριο της Διάσκεψης των δήθεν «Φίλων της Συρίας», η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Κωνσταντινούπολη, ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών και η επικεφαλής του Στέητ Ντιπάρτμεντ είχαν εκτενή συνομιλία επί των δύο θεμάτων της Κύπρου, τους Χριστιανούς της Τουρκίας ( -την Θεολογική Σχολή της Χάλκης, το Πατριαρχειο, … .) και για τους Μουσουλμάνους της Ελληνικής Θράκης. Η Ελλάδα δεν έλαβε μέρος και δεν εκπροσωπήθηκε με κάποιους διπλωμάτες, αφού είμαστε δήθεν σε προεκλογική περίοδο… .

Δεν είναι δυνατόν, να συζητούνται θέματα που είναι ζωτικής σημασίας για το τόπο και την ευρύτερη περιοχή μας και να μην υπάρχουν εκπρόσωποι μας. Με λίγα λόγια, έχουμε φτάσει σε σημείο να αποφασίζουν για εμας «άλλοι» και το πιο χειρότερο είναι ότι είναι «χωρίς» εμας!!!. Το μόνο που θα μπορούσα να πω: «Γειά σου ή Καληνύχτα Ελλάδα μου!!!».

Αθήνα, 06-04-2012,

Μεχμέτ ΙΜΑΜ,
Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Συμπαραστάσεως των Μουσούλμάνων στην Ελλάδα, «Η Φιλότητα»
[email protected]

Απάντηση