ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ Η ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΑΛΒΑΝΟΦΩΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ.

18 Ιανουαρίου 2013
by ΜπαρμπαΝίκος Αρβανίτης

ARVANITIS N 333  === ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΦΑΥΛΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΑΠΕΡΙΣΚΕΠΤΕΣ ή ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ (ή μη Έλληνες Αρβανίτες), ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΣΑΝ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΦΙΛΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ:

  === Η περιοχή του Άρβανου ήταν ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΑΤΗ το κρίσιμο χρονικό διάστημα 1370-1800. Και δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε ούτε στην Άννα Κομνηνή, ούτε φυσικά πολύ παλιά στα αρχαία χρόνια, όταν οι ίδιοι οι Αλβανοί, στη προσπάθειά τους να επιβεβαιώσουν την «ύπαρξή» τους και την ανάγκη δημιουργίας κράτους, ΠΡΟΣΕΛΑΒΑΝ τον Αλβανόφιλο Τσέχο ιστορικό Konstantin Jireček (1911), για να θεμελιώσει ιστορικά την ύπαρξή τους, και τον επίσης φιλοαλβανό Αλβανολόγο Κροάτη Milan Šufflay (1928-1930) για να χαρτογραφήσει τις περιοχές που ΣΥΜΠΕΡΙΕΛΑΜΒΑΝΑΝ ΚΑΙ Αλβανούς (Γκέκηδες και Τόσκηδες). Ο δεύτερος συνέγραψε και τον 3ο τόμο του «Codex Αlbanicus».

  === Τα ευρήματα των δύο επιστημόνων είναι μάλλον απογοητευτικά για τους Αλβανούς, τουλάχιστον για το κρίσιμο θέμα της περιοχής του Αρβάνου ειδικά, αλλά και για τη Βόρεια Ήπειρο γενικώτερα. Και οι δύο οριοθετούν τους Αλβανικούς πληθυσμούς, βορειότερα ενός άξονος άνω των σημερινών Τυράνων!!! Δεν περιορίζονται όμως σε αυτή την υπόδειξη και αξ ανάγκης προσδιορίζουν ότι οι πληθυσμοί νοτίως της «Jireček Line» είναι ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ και ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΟΙ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ!!!! Οι μελέτες τους, εκτός από την Αλβανική Ακαδημία, ΥΠΑΡΧΟΥΝ και στις βιβλιοθήκες των μεγαλύτερων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.

  === Τι σημαίνουν αυτές οι μελέτες για τους Αρβανίτες;;; ΑΠΛΑ ότι δια χειρός Αλβανών, ως κατοικούντες μέχρι το 1750μΧ στα Άρβανα (και στη συνέχεια στο Σούλι), νοτίως της γραμμής Jireček, και Έλληνες ήσαν και γλώτταν είχαν μητρική την Ελληνική.

  === Σαφώς τα λεγόμενα «Αρβανίτικα» προέκυψαν για λόγους εξυπηρέτησης της ανάγκης επικοινωνίας της κλειστής Αρβανίτικης κοινωνικής και εθνικής Ελληνικής δομής, με τους Γκέκηδες και τους Τόσκηδες, από τα πολυάριθμα «δουκάτα» και «πριγκηπάτα» των οποίων ήσαν σχεδόν περικυκλωμένοι. Έτσι, κατασκευάστηκε μια μικτή διάλεκτος, η οποία συμπεριλαμβάνει κατά 27% Γκέκικα λήματα, κατά 27% Τόσκικα λήματα, κατά 40% (!!!!!!!) ΕΛΛΗΝΙΚΑ λήματα και περί το 6% Τούρκικες, Σλαύικες κλπ λέξεις. Δεν πρέπει να βλέπουμε τους Αλβανούς του σήμερα για να βγάζουμε συμπεράσματα για τους «Αλβανούς» του 1350-1800. Τα Γκέκικα έχουν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ γλωσσικές διαφορές με τα Τόσκικα. Διερνηνέα χρειάζονταν!!!!

  === Τη σημερινή γλωσσική τους προσέγκιση, οι Αλβανοί τη χρωστάνε, στους διαβόητους ΕΒΡΑΙΟΥΣ «σοφούς του Λέτσε» που επινόησαν και τη κατασκευή ενιαίου Αλβανικού κράτους μετά το 1900μΧ και στους Αλβανούς διανοούμενους, που προέκυψαν από το 1900μΧ και μετά.

  === Αν κάποιος θέλει να εντριφήσει ακόμα περισσότερο στα Αρβανίτικα (που επαναλαμβάνω δεν υπήρχαν πριν από το 1400μΧ, αλλά τα «έφερε» η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ της Βυζαντινής αυτοκρατορίας), πάλι είναι λάθος να ασχολείται επί μακρόν με τις αρχαιογενείς ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ρίζες της «γλώσσας» αφού έτσι κι΄ αλλιώς είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος της, φτιαγμένη από Ελληνικές λέξεις. — Υπάρχει πιο πρόσφατο παράδειγμα, που δεν σηκώνει καμιά απολύτως αμφισβήτηση. Είναι το Ελληνοαλβανικό και Αλβανοελληνικό λεξικό του μεγάλου ΕΛΛΗΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΗΡΩΑ ΜΑΡΚΟΥ ΜΠΟΤΣΑΡΗ, που το έγραψε ΠΡΟΣΕΞΤΕ, σε ηλικία…. 17 χρονών!!!! και καθόμαστε να μιλάμε, για το ποια γλώσσα μιλούσαν οι Αρβανίτες;;; Δείτε το λεξικό αυτό, με τα λογικά ορθογραφικά λάθη της εποχής, για να καταλάβετε μια κι΄ έξω, ότι οι Αρβανίτες της εποχής του Μάρκου Μπότσαρη μιλούσαν τα Ελληνικά ως μητρική γλώσσα. Αν δεν ήταν τα Ελληνικά, μητρική γλώσσα του Μάρκου Μπότσαρη, θα ήταν φύσει αδύνατο, ένα παιδί 17 χρονών, να γράψει ένα λεξικό με πάνω από 2500 λέξεις, χωρίς να έχει μορφωθεί.

  === Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά, εύκολα μπορεί να βρει, ότι η Αλβανόπολη που είχε πεθάνει 1000 χρόνια πριν τον εβραίο Καστριώτη, ήταν ένα εύρημα του τελευταίου, για να πείσει τα μεγαλύτερα δουκάτα να ενωθούν στρατιωτικά μαζί του και να διατηρήσουν τη πολιτική τους αυτοτέλεια χωρίς αντιζηλίες, για το ποιο όνομα θα επικρατήσει.

  === Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί σοβαρά, δεν θα εγκλωβιστεί στην αυτοσυντήρηση-απομόνωση που έδειξαν κάποιες περιοχές Αρβανιτών, μετά τις εμφύλιες μετεπαναστατικές διαμάχες, εξ αιτίας των παρανοϊκών φιλοδοξιών κάποιων πρώην μπέηδων. Πρέπει να μελετήσουμε την άπειρη ΕΛΛΗΝΟΨΥΧΙΑ που υπάρχει στα απομνημονεύματα των ηρώων της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ Εθνικής Επανάστασης του 1821, οι περισσότεροι των οποίων ήσαν ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ, αποφεύγοντες τις παγίδες των προσωπικών λαθών εκάστου.
==========================
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΩ
Έχω χτυπήσει καμπανάκι κινδύνου για τον Ελληνισμό, προς όσους νομίζουν ότι κάνουν παιχνίδι φολκλόρ με τη γλώσσα. Ο πολιτικά αλητήριος Γλέζος, ο ΑΥΤΟΠΡΟΒΑΛΟΜΕΝΟΣ ότι κατέβασε ναζιστική σημαία, που είχε υποσταλεί με τη δύση του ηλίου, έπαιξε ένα ΑΤΙΜΟ παιχνίδι, που μόνο ένας έμμισθος πράκτορας θα «σκεφτόταν» να πράξει. Η πρακτική του πολιτικού καραγκιόζη Γλέζου, δεν είναι τίποτε άλλο, από απλή, αλλά πλήρη αντιγραφή και επανάληψη, των θέσεων που διαδίδουν οι «Αλβανοί» πράκτορες, του διαίρει και βασίλευε από την Ιερουσαλήμ, περί δήθεν Αλβανικής καταγωγής όσων μιλούσαν ή μιλούν Αρβανίτικα.

Αν αφήνουμε αναπάντητες τέτοιες μαμουνιές, είναι σαν να βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας. ΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΙΛΟΑΛΒΑΝΩΝ Konstantin Jireček  και  Milan Šufflay, ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΝΟΥΝ, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ορισμένες βασικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις:

1.— Οι ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ είμαστε Έλληνες ως προς τη καθαρά εθνοτική καταγωγή και προερχόμαστε από τη περιοχή των βουνών Αρβάνων της Βορείου Ηπείρου (και όχι από την Άρμπερ).

2.— Μητρική γλώσσα των κατοίκων των Αρβάνων ήταν η Ελληνική και μοναδική γλώσσα επικοινωνίας μέχρι το 1400μΧ. Ήσαν επίσης Χριστιανοί ορθόδοξοι, ενώ η διοικητική τους διάρθρωση ήταν αυτοδιοικητική χωρίς καμία αλλοεθνική εξάρτηση, κοινοπολιτειακή και δημογεροντική (με φάρες, με συμβούλια στα οποία συμμετείχαν όλοι οι αρχηγοί κάθε φάρας, με συνελεύσεις και όλα τα γνωστά πραγματικά άμεσης δημοκρατίας με αρχαιοελληνικές παραδοσιακές ρίζες συλλογικότητας στον τρόπο λήψης αποφάσεων), κάτι το εντελώς αντίθετο, από αυτή ΟΛΩΝ των Αλβανών φεουδαρχών, οι οποίοι αντιμετώπιζαν τους… υπηκόους σαν δούλους και σαν ζώα.

3.— Το Άρβανο ή τα Άρβανα υπήρχαν περίπου μέχρι το 1750, δυτικά, νοτιοδυτικά της λίμνης Οχρίδας, με βορειότερο όριο, το σημερινό Ελμπασάν.

4.— Επί Βυζαντινής αυτοκρατορίας, ακτός από τις μικροκαλλιέργιες και τη κτηνοτροφία, ασχολούνταν ιδιαίτερα με τον στρατό, και φύλαγαν για λογαριασμό της αυτοκρατορίας, περάσματα της Εγνατίας οδού. Το πλέον σημαντικό ήταν το φρούριο Petrela. Από το 1400μΧ περίπου, η Βυζαντινή αυτοκρατορία κατέρρεε και οι Τούρκοι είχαν αρχίσει να καταλαμβάνουν εδάφη της. Η συρρύκνωση των συνόρων έφερε οικονομικά προβλήματα στις απλήρωτες φρουρές, οι οποίες ξεκομμένες, δέχονταν συνεχείς επιθέσεις, κυρίως από Αλβανούς και Τούρκους, αλλά και από Σέρβους. Οι κάτοικοι της περιοχής των Αρβάνων, πολεμούσαν αδιάκοπα εναντίον όλων (Τούρκων, Αλβανών, Σέρβων, αν και με τους τελευταίους μερικές φορές συμμαχούσαν, ενώ οι Τούρκοι εύκολα συμμάχησαν με τους Γκέκηδες και τους Τόσκηδες. Σε κάθε μεγάλο χτύπημα από τους Τουρκαλβανούς, εξανάγκαζαν και κάποιο τμήμα αυτού του ακριτικού ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, να φεύγει στην εξορία και εν τέλη, περί το 1750μΧ περίπου, οι Τουρκαλβανοί, δεν άφησαν «λίθο επί λίθου» στα Άρβανα!!! Σήμερα δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα σε κανέναν χάρτη.

5.— Οι Αλβανοί μη μπορώντας να εξηγήσουν, στα πλαίσια μιας σύγχρονης προπαγάνδας, τη καθολική καταστροφή ΟΛΩΝ των χωριών και οικισμών των Αρβάνων, προσπαθούν βλακωδώς να πείσουν, ότι η λέξη «ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ» προέρχεται από το τοπωνύμιο Αρμπέρ (Αrbër) το οποίο βρίσκεται έξω από την ευρύτερη περιοχή των Αρβάνων, και επίσης τη τεχνητή γλώσσα τα αρβανίτικα (κράμα Ελληνικών, Τόσκικων και Γκέκικων), δεν την αποκαλούν όπως καθιερώθηκε (αρβανίτικη), αλλά…. arbërisht

6.— Οι εξόριστες φάρες των ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ, σταδιακά από το 1600 περίπου, άρχισαν να μετακινούνται νοτιώτερα, αλλά μερικοί πέρασαν και απέναντι στην Νότια Ιταλία, όπου και εξακολουθούν να υπάρχουν, με ΠΛΗΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. Στον Ελλαδικό χώρο, οι περισσότερες φάρες εγκαταστάθηκαν στη περιοχή του ηρωϊκού Σουλίου, όπου σιγά-σιγά οργανώθηκαν ξανά στα ίδια πρότυπα της αρχικής ακριτικής πατρίδας. Οι Αλβανοί δεν έχουν μπέσα. Η μπέσα (=ο λόγος συμβόλαιο) είναι ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικα των Ελλήνων Αρβανιτών. Οι Αλβανοί ποτέ δεν σεβάστηκαν τα συμφωνημένα. Συνέχισαν μακροχρόνιο πόλεμο, για να διώξουν τους Αρβανίτες και από το Σούλι, ώσπου τους εξανάγκασαν σε νέα αιματηρή εξορία. Και στα χωριά του Σουλίου, δεν άφησαν «λίθο επί λίθου» οι Αλβανοί κατσαπλιάδες. Ο εξαναγκασμός σε νέες εξορίες, οδήγησε και τους Σουλιώτες νοτιώτερα, και εγκαταστάθηκαν στην Αττική, στην Εύβοια, τη Βοιωτία, τη Πελοπόννησο, αλλά και στα περισσότερα κυκλαδίτικα νησιά και αλλού.

7.— Είναι χαρακτηριστικό, ότι συχνά, τις εξόριστες μεταναστευτικές ομάδες των ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ, ακολουθούσαν και παρενοχλούσαν ένοπλες ομάδες Γκέκηδων και Τόσκηδων. Κάποιοι «ιστορικοί» επιχειρούν να ταυτίσουν αυτές τις ολιγομελείς ομάδες Αλβανών φονιάδων και ληστών με τους Αρβανίτες, παρότι γνωρίζουν, ότι αυτές οι συμμορίες Αλβανών κακοποιών, ήσαν εχθρικές μέχρι θανάτου προς τους Αρβανίτες. Όταν οι γαιοκτήμονες της Αττικής κατάλαβαν τι συνέβαινε, προσέλαβαν φρουρές από Έλληνες Αρβανίτες, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τους Αλβανούς κατσαπλιάδες.

8.— Η εποχή μας είναι ιδιαίτερα δύσκολη και επικίνδυνη. Πρέπει να είμαστε ανοιχτόμυαλοι ΜΟΝΟ ΣΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ και να απομονώσουμε οτιδήποτε χρησιμοποιούν περίεργοι τύποι, με εμφανή σκοπό να μας ταπεινώσουν, να μας υποδιαιρέσουν και να μας διαλύσουν. ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΠΟΥΣΤΗΣ ή ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΚΑΛΠΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ, ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ: «Τη πατρίδα μου τη ξεγράφω, τη γυναίκα μου τη ξεγράφω, τον πατέρα μου τον ξεγράφω, τη θρησκεία μου τη ξεγράφω, αλλά ΤΟΝ ΠΟΥΣΤΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΛΟ ΤΟΥΡΚΟ ή ΑΛΒΑΝΟ ή ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΓΕΙΤΟΝΑ  ΤΟΝ ΔΕΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΡΑΤΩ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΝ ΑΛΛΑΞΩ»

Αν τύχει, να βρεθώ στον ίδιο χώρο με τον κοπρίτη αλλαξοκώλη Γλέζο, κανένας δεν θα μπορέσει να τον γλυτώσει απ΄ τα χέρια μου.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Απορώ που ακόμα οι Αλβανοί δεν έχουν διεκδικήσει την αλβανικότητα της…. αρβανίτικης διαλέκτου των σφυριγμάτων της νότιας  Εύβοιας!!!! Ξέρετε??? Η επαρχία Καρυστίας είναι από τις πλέον μαρτυρικές επί τουρκοκρατίας με τις πλέον ισχυρές Αλβανοτουρκικές στρατιωτικές δυνάμεις, πριν και κατά τη διάρκεια της Εθνικής Πατριωτικής Επανάστασης. Προφανώς, πρόσθετοι λόγοι καταπίεσης, κάτω από ειδικές συνθήκες, οι Έλληνες Αρβανίτες της περιοχής Καρυστίας, ούτε τα αρβανίτικα δεν εμπιστεύονταν να μιλήσουν.

5 Comments

  • Ο/Η Nικόλαος Παπαγεωργίου λέει:

    Μπαρμπα Νίκο! Σε ευχαριστούμε!

  • Ο/Η ΚΑΒΟΝΤΟΡΙΤΗΣ λέει:

    Διάβασα όλο το άρθρο και υπάρχουν σημεία που συμφωνώ και άλλα που διαφωνώ. Ως αρβανίτης απο την περιοχή του καβοντόρου της Καρυστίας, είδα το υστερόγραφο και πρέπει για λόγους ιστορικής αλήθειας να πω, ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως περιγράφονται. Απλούστατα, γιατί οι «σφυριές» χρησιμοποιήθηκαν κυρίως (όχι μόνο) απο κατοίκους του χωριού Αντιά, που δεν κατοικείται απο αρβανίτες, ούτε ομιλούν την αρβανίτικη και η ερμηνεία τους γίνεται στα Ελληνικά. Είναι γεγονός ότι και τα αρβανιτόφωνα χωριά, έκαναν χρήση των σφυριγμάτων σε μικρότερη έκταση, αλλά αυτό γινόταν για λόγους συννενόησης απο πλαγιά σε πλαγιά όπου ο ήχος του σφυρίγματος ακούγεται καθαρότερα απο αυτό της φωνής. Ακόμα και αν είχε χρήση σε περιόδους κρίσης και κινδύνου, δεν ήταν η εναλλακτική αλφάβητος αλλά ο τρόπος επικοινωνίας σε απομακρυσμένες περιοχές.

    • Ο/Η ΜπαρμπαΝίκος Αρβανίτης λέει:

      ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ. Μερικές φορές, λόγω σχολίων που επιχειρούν να βάλουν Αλβανοί, ή με αφορμή ενοχλητικών e-mails που μου στέλνουν, νιώθω την ανάγκη να ειρωνευτώ τον παραλογισμό των απαιτήσεών τους. Με αυτή την έννοια, αυτό το υστερόγραφο είναι προσαρμοσμένο στο κυρίως θέμα και δεν είχα κανέναν λόγο να το επεκτείνω πέραν της χρήσης των σφυριγμάτων. Απλά τους ειρωνεύομαι.

  • Ο/Η ΕΛΛΗΝΑΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ λέει:

    ΜΠΑΡΜΠΑ ΝΙΚΟ ΣΕ ΠΑΩ ΠΑΡ ΟΛΟ ΠΟΥ ΔΕ ΣΕ ΓΝΩΡΙΖΩ.
    ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *