TSOUTSOUNEROS

χρήστος μπουσιούτας  — ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ που Γράφει ο Χρήστος Μπουσιούτας

— Εκείνοι που συνήθισαν να εντυπωσιάζουν αφελείς, με αοριστίες όπως «ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός» δείχνουν να στριμώχνονται άσχημα, όταν κληθούν να τον περιγράψουν με σαφήνεια, πολύ περισσότερο όταν καλούνται να τον διαμορφώσουν και ύστερα να τον διαχειριστούν.

  — Και ο λαός, η μάζα με τα άχρηστα προτερήματα και τα βρόμικα ελαττώματα, θα στρέψει μνησίκακα τα βέλη στον κυρίαρχο της γνώσης. 
Έστω και αν δεν ήταν εκείνος που τους παρέσυρε, του χρεώνουν μετ’ επιτάσεως ότι δεν έκανε τίποτα να τους σταματήσει….

  — Παντού η μάζα, ανώριμη και ανόητη, επιζητά σωτήρες να την οδηγήσουν και φθονεί όλους εκείνους που της ζητούν να ξυπνήσει. Όποιος ξέρει να της προκαλεί αυταπάτες γίνεται εύκολα ο κύριος της και όποιος προσπαθεί να την λυτρώσει από τις ψευδαισθήσεις της, είναι πάντα το θύμα της.

  — Η αθώα μάζα που έχει βγάλει την ετυμηγορία της και δεν βλέπει τον ένοχο στον καθρέπτη της.

  — Η μάζα δεν έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, θέλει να έχει τη μνήμη ασθενή, δεν θέλει  να τηρεί αρχές και κανόνες, αγαπά την ομοιομορφία, είναι ενιαία, όχι ολότητα, αλλά «όγκος». Τα µέλη της είναι φανατικοί,  κατέχονται  από τα ίδια πάθη, που θολώνουν το µάτι και το νου, όπου η ατοµικότητα χάνεται, αδυνατεί να συλλάβει το αντικειμενικό και η αλήθεια θεωρεί ότι βρίσκεται στο ψέμα της.

  — Κατά τον Όσκαρ Ουάιλντ : « οι περισσότεροι άνθρωποι είναι άλλοι άνθρωποι. Η σκέψεις τους είναι απόψεις άλλων ανθρώπων, η ζωή τους είναι μίμηση άλλων ζωών».

— Ρόλους παίζουν. Ακόμα και οι ιδέες που με φανατισμό υπερασπίζονται είναι τα ψέματα των άλλων.  Ο δημαγωγός καπηλεύεται ανθρώπινα σύνολα που έγιναν ψυχολογικές μάζες και όχι πολίτες που διατηρούν τις κριτικές τους ικανότητες.

— Η ανάγκη να ανήκεις κάπου, λαχταρώντας την επιδοκιμασία, την αποδοχή της ασημαντότητας σου και την παρέα των πολλών, γιατί δεν μπορείς να βαδίσεις μόνος, με την δική σου σκέψη, με το δικό σου μυαλό.

  — Ο Πλάτωνας λέει: «οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τις αλυσίδες σαν κοσμήματα. Σαν πολύτιμα εργαλεία που τους επιτρέπουν να είναι κυρίαρχοι του κόσμου τους όπως τον αντιλαμβάνονται, χωρίς να βλέπουν πως είναι κάγκελα φυλακής που δεν τους επιτρέπουν να βγουν έξω να δουν το φως και μια άλλη πραγματικότητα ζωής. Ούτε που φαντάζονται πως υπάρχει ζωή έξω από την σπηλιά.»

  — Ένα ατελείωτο μπουλούκι 3 εκατομμυρίων έτρεξε να ανταποκριθεί στο κάλεσμα ενός ανθρώπου, για την αναγραφή η όχι του θρησκεύματος στις ταυτότητες, ένα ασήμαντο θέμα, που κάποιος με την βοήθεια της απερίσκεπτης μάζας το ανέδειξε κυρίαρχο ζήτημα της πολιτικής ζωής του τόπου.

— Μια τεράστια λαοθάλασσα βγήκε στους δρόμους για το όνομα των Σκοπίων παρασυρόμενοι από κάποιους που και οι ίδιοι δεν το πίστευαν. Η κατευθυνόμενη μάζα που κάθε επιτήδειος την χρησιμοποιεί όπως αυτός επιθυμεί.

  — Η απλή αλήθεια δε γίνεται πιστευτή από την μάζα, αντίθετα η υπερβολή τα μεγάλα λόγια και τα συνθήματα είναι που διεγείρουν τα πλήθη, την εντυπωσιάζουν και τα πιστεύει.

  — Εκατομμύρια πιστών οπαδών, πλούσιας κοινωνικής διαστρωμάτωσης, ακολουθούν τα κόμματα και τις ανοησίες των αρχηγών τους, χωρίς γνώμη, χωρίς δική τους άποψη. Αναλόγως τις πεποιθήσεις και τις προτιμήσεις που έχουν ήδη διαμορφώσει, για την πολιτική, τα κόμματα και τους ανθρώπους που τους περιβάλλουν, επιλέγουν ποιον αφέντη θα εμπιστευθούν.

Χθες τον Γιωργάκη, σήμερα τον Αντώνη, αύριο τον Αλέξη. Ένας όχλος που απέναντι στους δημαγωγούς του είναι υποτακτικός, γιατί νιώθει απέραντο σεβασμό. Ουσιαστικά επιλέγουμε τον αφέντη, όχι βάσει της δικής του αξιοπιστίας, αλλά βάσει της δικής μας άγνοιας και ανυπαρξίας.

  — Είναι εντυπωσιακό πράγματι πως: «οι έξυπνοι λίγοι, ασελγούν στο σώμα της συνείδησης των αφελών πολλών. Όπου η αφέλεια των τελευταίων παίζει το ρόλο του μαστρωπού και του ρουφιάνου.» Λιαντινης.

Η σαχλή μάζα που δεν καταλαβαίνει από δίκαιο και ηθική, έχει οπαδοποιήσει την πολιτική ζωή, εκλέγει υπόδικους, άτομα με βεβαρημένο ποινικό μητρώο σε ανώτατα αξιώματα, τον Μπέο στον Βόλο, τον Μαρινάκη στον Πειραιά και βάζει ιδέες στον «Αγαπούλα» για τον δήμο των Αθηνών.

  — Ο Χίτλερ το ήξερε καλά το παιχνίδι του όχλου «Αν θέλεις να κερδίσεις τη συμπάθεια των μαζών πρέπει να τους λες τα πιο ηλίθια και τα πιο χυδαία πράγματα»

Η μάζα που δεν μπορεί να καταλάβει ότι: «Δεν μπορείς να εξαρτάσαι από κανέναν. Δεν υπάρχουν οδηγοί, δάσκαλοι, αυθεντίες. Υπάρχεις μόνο εσύ -η σχέση σου με τους άλλους και τον κόσμο- τίποτε άλλο».

 Είμαστε οι σιωπηλοί μάρτυρες ενός ομαδικού βιασμού.  Η αδράνεια της μάζας που πασχίζει να εξαφανίσει τα ίχνη του εγκλήματος.

Με έναν λαό σαν και αυτόν, τι μέλλον να ονειρευτείς…….

  === ΣΧΟΛΙΟ ΜΠΑΡΜΠΑΝΙΚΟΥ:
Κατά καιρούς, έχω φιλοξενήσει, αλλά και έχω καταδικάσει παρόμοια άρθρα, που αφορούν ανάλυση ενός αναγκαίου πολέμου, χωρίς να λογαριάζει ο αναλυτής, τους συσχετισμούς δυνάμεων ενός πολέμου.
Πρόχειρες αναλύσεις, που θέλουν το «θύμα λαό» και στη θέση του θύτη. Που εξισώνουν τους ιδιωτικούς στρατούς του κάθε πλουτοκράτη, με τον ξεβράκωτο και ακέφαλο λαό. Δυο – τρεις αποσπασματικές κουβέντες λίγων διάσημων συγγραφέων σαν ατυχή παραδείγματα και καθαρίσαμε με περίσσια ευκολία τον ένοχο λαό. Τον μπαμπέση λαό. Τον βολεμένο λαό που δεν…. επαναστατεί…..! Που ούτε καν καθρεπτίζεται για να μη δει τις…. ενοχές του!!!!!! Θα μπορούσα να γράψω τριπλάσιο άρθρο για τις αστοχίες και τις αντιφάσεις του πιο πάνω παρόντος.
Έχει την εξουσία αυτός ο λαός???… Ακόμα και αν πηγαίνει σε κάλπες για να εκφράσει τις προτιμήσεις του, αυτό που επιλέγει τα 6 τελευταία (τουλάχιστον) χρόνια, αυτό βγαίνει και καλά να πάθει????…. Με τόση χούντα και από νοθεία, μηδέν????????
Έχει τα αναγκαία μέσα προπαγάνδας για έναν πραγματικό πόλεμο αυτός ο «πονηρός» λαός, ώστε να ισοσκελίσει τουλάχιστον, τη λεκτική υπεροπλία παραπληροφόρησης του εχθρού του????
Έχει δύναμη πυρός (γκλοπς, δακρυγόνα, αύρες, πιστόλες, αυτόματα πολυβόλα, τεθωρακισμένα οχήματα κλπ), έστω τα μισά που διαθέτει η λαομίσητη χούντα???… Η αποσπασματική εμφάνιση ομάδων με 4-5 κροτίδες και μια πιστόλα το πολύ, που κατ΄ ανάγκη κάνει κάτι και κρύβεται από προσώπου γης, υπάρχει έστω πιθανότητα μία στο δισεκατομμύριο, να συγχρονιστεί με την «αμαρτωλή» μάζα, για να γίνει κάτι πιο ουσιαστικό???
Έχει πηγή έμπνευσης (κάποιον φιλόσοφο, κάποιον αιρετικό πλούσιο, κάποιον ανώτατο δικαστή που κονταροχτυπιέται αδιάκοπα με τη χούντα, κάποιον πολιτικό ή στρατιωτικό ηγέτη, που είναι αποφασισμένος να πεθάνει μαζί με τον λαό, για ένα καλύτερο αύριο????), ώστε η μάζα να νιώσει, ότι υπάρχει ρε γαμώτο κάποια δύναμη, που θα του δώσει μια έστω  και χωρίς πρακτικό αντίκρυσμα, θεωρητικά πολιτική κάλυψη???…. Υπάρχουν συνδικάτα, που αγωνίζονται με τον λαό, για τον λαό???….
ΔΩΣΕ ΜΟΥ ΕΜΕΝΑ 500 ΤΟΥΦΕΚΙΑ ΜΕ ΑΠΟ 1000 ΣΦΑΙΡΕΣ ΣΤΟ ΚΑΘΕΝΑ κε ΧΡΗΣΤΟ ΜΠΟΥΣΙΟΥΤΑ, ΚΑΙ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ, ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ «ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ» ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΛΥΦΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΚΤΥΛΑ ΣΟΥ…… Γιατί καθώς έλεγε κι΄ ο κάθε συγχωρεμένος «με πορδές δεν βάφονται αυγά» πολύ περισσότερο, δεν γίνονται επαναστάσεις από ξεβράκωτους και άοπλους λαούς ΚΑΙ αυτό το γνωρίζει κάθε χούντα….

Υ.Σ.: Συγκρίνετε κε Μπουσιούτα, τον Χριστόδουλο, που μάλλον πέθανε για τις ιδέες του, σαν άντρας στο πεδίο της μάχης, με τη μπουρδολογία  και τον δειλό θάνατο του Λιαντίνη???? Αν είχε κότσια ας έβγαινε ο Λιαντίνης στο πεζοδρόμιο (που θέλεις τον «ένοχο» λαό σου) να πολεμήσει τη χούντα σαν άντρας και όχι να αυτοθαφθεί σε μια βουνοκορφή, να μη πω σαν τι….. Αυτό δεν είναι και το πρόσταγμα της χούντας??? να χώσουμε τα κεφάλια στο χώμα μόνοι μας μέχρι σκασμού???….

1 Comment

  • Ο/Η Χρήστος Μπουσιούτας λέει:

    Θέλω να σε ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνεις φιλοξενώντας τα άρθρα μου, αλλά και για τον χρόνο αναζήτησης της φωτογραφίας μου
    Σε διαβάζω και δεν συμφωνώ πάντα με αυτά που γράφεις, μου αρέσει όμως η γραφή σου και ο τρόπος που εκφράζεσαι.
    Άλλωστε το τελευταίο που έχει σημασία για μένα σε ένα άρθρο είναι αν συμφωνώ μαζί του
    Μεγαλύτερη αξία έχει η σύνταξη του, η δομή του, η επιχειρηματολογία του και η τεκμηρίωση του
    Δεν απαντώ ΠΟΤΕ στα σχόλια των άρθρων μου, νοιώθω όμως ότι σε σένα είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω.
    Επί της ουσία τώρα
    Δεν με βρίσκει και μένα σύμφωνο ο τρόπος της «φυγής» του Λιαντίνη ….
    Αν θεωρούσε ότι έχει κάτι να προσφέρει ας το έκανε με την παρουσία του
    Αν έχεις 10 καλά να αναφέρεις και ίσως να συμφωνήσω με αυτά για τον Χριστόδουλο, έχω 20 άσχημα εγώ. Και μόνο η εικόνα του με το λάβαρο στο Σύνταγμα , μου επισκιάζει ότι θετικό έχω στο μυαλό μου .
    Για την μάζα την να πω. Μπορεί να είχε μια υπερβολή το άρθρο μου, απλά ήθελα να τονίσω «την απουσία σκέψης στην Ελλάδα» που έλεγε ο Καστοριάδης
    Τώρα όσοι νοιώθουν ότι δεν ανήκουν σε αυτόν τον όχλο τους ζητώ συγνώμη.
    Καλή σου μέρα Μπάρμπα Νίκο και μόνο που προκάλεσε το ενδιαφέρον σου το άρθρο μου, για μένα λέει κάτι !!!!
    Σε ευχαριστώ πολύ !!!!!